Champagne glazen gevuld met ijsthee voor het algemeen dagbladNa het lezen van onze blog “thee kan koud” krijgen we onvermijdelijk allemaal nachtmerries van de boze pakken ijsthee die uit de supermarkt komen gemarcheerd, afgewisseld met dromen over een verkoelend zwembad vol met heerlijke en eerlijke ijsthee. Toch was het verrassend leuk om door Algemeen Dagblad zeven supermarktvarianten voorgeschoteld te krijgen.

“VOOR JOU GETEST”

duidt het begin van ieder artikel, waarbij verschillende AD panels producten van grasmaaiers tot vanille-ijs uitgebreid testen. Tijd voor ijsthee om door de molen te worden gehaald. We proeven zeven soorten met perziksmaak, zonder koolzuur. En dat blind!

Hoewel blind, maken geuren en smaken direct duidelijk dat we weinig met thee te maken hebben. Waar Mevrouw Cha een ijsthee bestaande uit 97 procent thee heeft ontwikkeld, blijft het bij de (huis)merken uit de supermarkt bij een percentage van niet meer dan 0,12 procent aan thee-extract. Bovendien gaan we van zoet, zoeter naar zoetst vanwege de vele suikers en zoetstoffen. Lastig om appels met haribo snoepjes te vergelijken.

NIEUW PLAN DE CAMPAGNE

In plaats van de supermarktijsthee te vergelijken met échte ijsthee besluiten we de ene supermarktvariant te vergelijken met de andere supermarktvariant. GAME CHANGER! De interessante bevindingen volgen elkaar nu in rap tempo op. We merken een wrang mondgevoel op, dat ons doet denken aan tannines in thee. Zachte perziksmaken worden aangevuld door een hint vanille en soms chocolade. Voor we het weten zijn we klaar met nummer 7.

EN DE WINNAAR IS..

Samen met Sybilla en Kevin van Integritea roepen we één ijsthee uit als winnaar met zijn zes volgers. De uitslag wordt in het artikel van het AD weergegeven. Ook benieuwd naar de podiumtijgers? De link volgt binnenkort.